Ongi etorriak

Ongi etorriak Ugao Eskolaren aldizkari digitalera. Hezkuntza komunitate osoaren arteko informazio lokarriak izatea du helburu gune honek. Zuen iritziak, iradokizunak, ideiak... helarazteko bidali zuen mezuak ugaonikasi@gmail.com helbidera.
Bienvenidos y bienvenidas a la revista digital de Ugao Eskola. Este espacio nace con la intención de ser un canal de información para toda la comunidad educativa. Para hacernos llegar vuestras opiniones, sugerencias, ideas... sólo tenéis que enviar un mensaje a ugaonikasi@gmail.com.

2013-10-11

2013-2014 IKASTURTEA

Guraso estimatuak:

Ikasturte berri honetan txoko honetatik agurtu nahi zaituztegu. Urtero bezala, gida honen bidez ikastetxeko atal desberdinen informazioa eskaini nahi dizuegu, hala nola, irakasle eta ez irakasleen zerrendak, eskola egutegia, arau orokorrak, Guraso Elkartearen eta OOGren ordezkarien izenak, bilera datak...

Guretzat oso garrantzitsua da eskolak gure komunitatean integratzea. Horretarako ez da nahikoa eskolak bakarrik indar egitea, beste partaideek ere harreman aktiboa izan behar dute eskola komunitatearen eraikuntzan. Beraz, urte honetan ere zuen elkarlana espero dugu.

Gure blogetara jo dezakezue edozein unetan, bai gurasoentzako informazio puntuala aurkitzeko  aldizkari digitalean (www.ugaonikasi-info.blogspot.com) edota ikasleen kontuak topatzeko
 


Estimados padres y madres:

Nuevamente os saludamos  en este
comienzo de curso . Como todos los años,
 esta guía que teneís entre manos recoge información de
 los aspectos relacionados con la escuela: calendario, horarios, normas, miembros de los diferentes estamentos...

Para nosotros es muy importante la integración de la escuela en la comunidad. Para ello es necesario que todos los miembros de la comunidad participemos activamente.  Por lo tanto,  durante este curso también esperamos vuestra colaboración.
   
 Podéis consultar en cualquier momento nuestros blogs; información para los padres y madres (www.ugaonikasi-info.blogspot.com) o bien las actividades de vuestros hijos e hijas (www.ugaonikasi.blogspot.com).

Zuzendaritza taldea

 ESKOLAKO LANGILEAK:


ZUZENDARITZA
                  Dirección
Etor Iturbe, zuzendaria
Leire Aldazabal, ikasketa burua
Cristina Olarra, idazkaria


        HAUR HEZKUNTZA
                  Educación Infantil

2 urte: Olga Zabala,Asier Korta, Cristina Olarra eta Leire Kuartango
3 urte: Bego Urrutikoetxea eta     
  Maria Garcia.
4 urte: Iratxe Bidasolo eta      Ixone Garai (Iban                               Eskurza).
5 urte: Itxaso Uriarte (Iratxe Isasi) eta Keltse Anton (Zaloa Diaz).     

 LEHEN ZIKLOA

        Primer ciclo
1.maila: : Mª Carmen
   Larrakoetxea eta
       Félix Irazabal.
2.maila: Maite Astoreka eta Ainara Albizu

 BIGARREN ZIKLOA             Segundo ciclo

3.maila: Arantza Olarra eta
Garbiñe Uriarte
4.maila: Ibai Bilbao eta
Itziar Lekue             

 HIRUGARREN ZIKLOA                     Tercer ciclo

5.maila:     Amaia Irulegi eta
             Olga Canibe
   
6.maila: Goio Ramos




ESPEZIALISTAK                         Especialistas

        Musika: Arrate Bengoa (Silvia Martinez)
Heziketa Fisikoa: Igor Salazar.
   Educación Física  
     Ingelesa: Eba Intxaurraga eta Juan Beldarrain.
       
Kontsultorea: Ainhoa Franco.
               PTEak ( pedagogia terapéutica): Begoña Iglesias eta Joana Mate.
Logopeda: Genma Salutregi
Erlijioa: Irantzu Alonso
Hipia ( refuerzo lingüístico): Joana Mate.




JANTOKIA                    Comedor

Sukaldariak/ Cocineras
Carmen Sánchez( Sara Mencia ), Estela Isusi  eta Juliana Montero.

Begiraleak   /  Monitoras

Itziar, Susana, Josebe, Leire, Lorea, Maribel, Mª Carmen, Irantzu, Juana Mari, Beatriz, Belén eta Ageda.



HEZITZAILEAK      Educadoras
Maika de la Prieta ( Maider Berrio), Ane Miren Anakabe eta Nagore Tornes.



ORDUTEGIAK / HORARIOS

IRAILEAN 6tik 16arte      SEPTIEMBRE del 6 al 16
Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza / Ed. Infantil y Primaria
                              9:00 – 13:00   
( 3 urtekoak 9:30etatik 12:30era. 2 urtekoak egokitze prozesua.   Los alumnos y alumnas de 3 años de 9:30 a 12:30. Los de 2 años proceso de adaptación ).
KURTSOAN ZEHAR   DURANTE EL CURSO    
Haur eta lehen Hezkuntza / Educación Infantil y Primaria  

                     Goizez. Mañana:          9:00- 12:30
                           Arratsaldez. Tarde:     14:30- 16:30
                           Ostegunetan. Jueves: 9:00- 12:30
Atsedenaldiko ordutegia:
Haur Hezkuntzan: goizeko 11:00etatik 11:30era eta arratsaldez
15:30etatik 16:00etara. 2 urtekoak 11:30etik 12:00etara.
Lehen Hezkuntzan: goizeko 11:00etatik 11:30era.
Horario de recreos:
Educación Infantil: de 11:00 a 11:30 y por las tardes de 15:30 a 16:00.
Educación Primaria: de 11:00 a 11:30. Los/as de 2 años de 11:30 a 12:00 horas.

EKAINEAN 10etik 19arte         JUNIO del 10 al 19
Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza / Ed. Infantil y Primaria
                                9:00 – 13:00
2 urtekoak 9:00etatik 12:30etara / los alumnoas/as de 2 años de 9:00 a 12:30,
OSPAKIZUNAK      CELEBRACIONES
EUSKERAREN EGUNA Abenduaren 3an./ 3 de diciembre.
OLENTZERO  Abenduaren 20an / 20 de diciembre.
SANTA AGEDA Otsailaren 4an. / 4 de febrero.
INAUTERIAK Otsailaren 28an / 28 de febrero.
EUSKAL ASTEA apirilaren bigarren astean./segunda semana de abril.
IKASTURTE AMAIERAKO TXANGOA  Excursión de fin de curso:
                       Ekainaren 18an/ 18 de  junio
ATE IREKIETAKO EGUNA    Día de puertas abiertas
                        Ekainaren 14an / 14 de  junio
IKASTURTE AMAIERAKO FESTA   Fiesta de final de curso:
                         Ekainaren 20an / 20 de  junio.



Ordezkaritza Organo Gorenak, eskola elkartea osatzen duten sektore ezberdinen ordezkaritza eta parte hartzerako organo gorena da. Espazio honetan familiek, irakasleek, administrazio eta zerbitzuetako langileek eta udal ordezkariak parte hartzen dute eta eskola komunitateari buruzko erabakiak hartzen dituzte.

El Órgano Máximo de Representación, es el órgano máximo de representación de los diferentes sectores que forman la comunidad escolar. Es en este espacio, donde las familias, el profesorado, personal de administración y servicios y representantes del ayuntamiento participan y toman las decisiones que afectan a la comunidad escolar.
 
 
Gurasoak  /  padres y madres
Beny Dominguez, Mª Jose Cernadas, Julian Perez, Kaleko, Idoia Uriarte, Nagore Larisgoitia, Xabier Urueña, Enrique Perez, Gotzone Fernandez, Luis Miguel, Veronica Fernandez, Juanjo Ruiz De Mendoza, Jose Mª Herrera, Begoña Eguia eta Bego Aguirre.

Irakaslegoa  / profesorado    
Begoña Iglesias, Garbiñe Uriarte, Igone Beloki, Arrate Bengoa, Igor Salazar, Arantza Olarra, Ibai Bilbao, Itziar Lekue, Itxaso Uriarte eta Ixone Garai.

Zuzendaritza  /  dirección   
Etor Iturbe, Leire Aldazabal eta Cristina Olarra.

Administrazio / zerbitzuetako langilegoa

Personal adm. y servicios

Carmen Sanchez.

Udal ordezkaria / representante municipal
Ana Maite Fernández. 

AMPA / GURASO ELKARTEA. 

ORGANIGRAMA
Beny Dominguez
        Lehendakaria / Presidenta
Begoña Aguirre
    Lehendakariordea
    Vicepresidenta
Marian Ginés
    Idazkaria
    Secretaria

Cristina Lopes / Raquel Astobiza
     Diruzaintza / Tesorería

Beny Dominguez
           Eskolaz kanpokoak/ extraescolares

Marian Ginés / Begoña Rodriguez
      Goiztiarrak programa / Programa Goiztiarrak
Bokalak / Vocales
     Begotxu Rodriguez, Dalia Mata, Veronica Fernandez, Alicia Etxebarria, Kaleko, Lorena Conde eta Luis Miguel .


Ikasleen gurasoak elkarte honetan biltzen dira. Urtean kuota bat ordaintzen da. Halere, gainerakoetan bezala, parte hartze zuzena ezinbestekoa da. Hona hemen antolatzen dituzten hainbat ekimen:


Los padres y madres de los alumnos-as se agrupan en esta asociación. Se paga una cuota anual. Sin embargo, como en todo lo demás, la participación directa es imprescindible. He aquí una serie de actividades que organizan:

- Cursos los jueves.
- Juegos de Semana Santa.
- Merendola y espectáculo de                                         
  Carnavales.
- Fiesta de la escuela.
- Coordinación con el BIGE.
- Otros cursos.

 JANTOKIA / COMEDOR
   Disziplina  /  Disciplina

- Bazkaltiar guztiek jantokiko arauak bete behar dituzte. Todos los comensales deberán cumplir las normas establecidas.
- Portaera desegokia balitz, arduradunak beharrezkotzat jotzen dituen neurriak hartuko ditu. La responsable tomará las medidas que se consideren oportunas ante un comportamiento inadecuado.
-  Aurreko orrialdeko arauak betetzen ez badira, gurasoei jakinaraziko zaie idatziz. Arau haustea behin eta berriro gertatzen bada, araututako neurriak indarrean jarriko dira. El incumplimiento de las normas expuestas anteriormente será notificado a la familia de forma escrita. El incumplimiento reiterado de las mismas dará lugar a las medidas establecidas en el ROF.



Arau hauek, giro egoki eta atsegina lortzeko zein harre-
man onak mantentzeko baliagarriak izango zaizkigu.
Esta relación de normas servirán de pauta para conseguir un ambiente

 Agradable , propicio y para establecer o afianzar buenas relaciones.



- Sarrerak eta irteerak ordenean eta astiro egin behar dira. Puntualtasuna oso inportantea da. La entrada y salida al comedor se
 hará en orden y despacio. La puntualidad es muy importante.
- Besteon lekua hartu gabe eta zaintzaileek janaria eman arte, mahaian ondo eserita itxaron behar da. En la mesa se deberá estar, sin alborotar, sentándose en posición correcta, sin ocupar el espacio de los demás y esperando a que los cuidadores-as vayan sirviendo y atendiendo.
- Jantokian, oihukatu gabe, ondo hitz egin behar da denok elkar ulertzeko. Una vez dentro se deberá hablar en tono moderado para poder entenderse.
- Zaintzaileek esandakoa beti errespetatu eta bete egin behar da. Gauzak mesedez eskatzea, eskerrak ematea, agurtzea... ahaztu gabe. Se deberá obedecer y respetar las observaciones de los cuidadores-as y acostumbrarse a pedir las cosas por favor, a dar las gracias, a saludar…
- Norberaren mahaigunea garbi eta ordenatua eduki behar da. Se mantendrá limpio y ordenado el espacio de la mesa de cada uno-a.
- Jantokiko materiala (edalontziak, platerak…) ondo zaindu behar da eta erabiltzen diren guneak errespetatu behar dira. Se tratará con cuidado el material del comedor ( vasos, platos…), respetando cada uno de los locales que se utilicen.
- Jan orduko eta ostean, eskuak garbitu behar dira. Antes y después de comer hay que lavarse las manos.
- Denetarik eta platerean dagoena jaten saiatu beharko da. Se intentará comer de todo y lo que se sirva.
- Asti-uneetan, honetarako dauden gelak erabiliko dira, ikasgela eta pasabideetatik ibili barik. En los ratos de ocio se utilizarán los lugares asignados para las actividades, sin andar por clases y pasillos.
- Jantokitik irteteko zaindarien baimena eduki behar da eta ez da inoiz bazkaririk atera behar. Los comensales se levantarán para salir al patio cuando se les indique y sin sacar nada de comida.
- Jantokiko ordutegi barruan ikastetxetik irtetzeko gurasoek etorri behar dute umearen bila. Para salir del centro durante el horario de comedor tendrán que venir a buscar al alumno o alumna su padre o madre


Zainketa medikuak  /  Cuidados médicos

1.- Jantokiko orduan medizina bereziren bat behar duten ikasleen gurasoek, errezeta ekarri beharko diote jantokiko arduradunari. Los padres-madres del alumnado que precise medicación deberán traer la receta a la encargada/o de comedor.
2.- Aurreko puntua kontutan hartzen ez bada, edo, tratamendua ematerakoan pertsona espezializatuak beharrezkoak izatekotan, ikasleei ez zaie inolako medizinarik emango. No se dispensará ningún medicamento a los-as alumnos-as si no se sigue el punto anterior y cuando para su administración se necesite personal especializado.


Menu bereziak /  Menús especiales

- Ikasleren batek, medikuak aginduta, dieta berezia beharrez gero, gurasoek eska dezakete mediku-ziurtagiriarekin batera. Los padres y madres de alumnos y alumnas que deban seguir una dieta, recomendada por el pediatra, pueden solicitarlo siempre y cuando adjunten el correspondiente certificado médico.
 



ISTRIPUAK

Ikasleren batek istripuren bat duenean (erorketa, ebaketa...) balorazioa eta zaintza egingo dugu (garbitu, izotza jarri...) eta zalantza txikienaren aurrean gurasoei deituko diegu beraiek anbulatoriora edota ospitalera eramateko.
Kasu larrietan dagokion erakunde ofizialarekin jarriko gara harremanetan ( 112 )beraien aholkuak jarraitzeko. 
Irakasleek ospitalera garraiatu beharreko kasuetan, garraio publikoa erabiliko dute: taxia edo anbulantzia (laguntzaile batekin joango dira).

Accidentes

Cuando un alumno o alumna sufra un accidente ( caída, corte...) se valorará y se le curará ( limpiar, poner hielo...) y ante la mínima duda se llamará a los padres para que ellos le trasladen al ambulatorio u hospital.
En casos graves, nos pondremos en contacto con el organismo oficial correspondiente para seguir sus instrucciones.
En caso de que deba ser trasladado al hospital por un profesor, se utilizará el transporte público: taxi o ambulancia.

 

OHARRAK /  NOTAS

- Ikastetxe publikoetako ikasle guztiak Osakidetzan zainduta daude, beraz, ospitaletik ezin dute fakturarik pasatu. El alumnado de los centros públicos está cubierto por Osakidetza. El hospital no puede pasar factura.
- Barnetegia: haur guztiek Osakidetzako kartilaren fotokopia eraman behar dute –edo baliokidea-. Barnetegis: todos los niños y niñas deben llevar una fotocopia de la tarjeta de Osakidetza –o equiparable-.

PLAGAK Plagas
- Gurasoei informazioa bidaliko zaie gertatzen dena esanez eta zein neurriak hartu behar diren. Se informará a los padres y madres de la existencia de la misma y qué deben hacer.
- Kasu berezietan osasun arduradunei (pediatra, Osakidetza...) jakineraziko zaie eta haien proposamenak aurrera eramango ditugu. En casos especiales se seguirán las pautas de los responsables médicos-pediatría, Osakidetza...

MEDIKAMENTUAK

Hezkuntza eta Osasun Saileko legedia betetzeko asmoz, eskolan ez zaie medikamenturik emango ikasleei, medikuak tratamendua eskola orduetan egitearen beharra egiaztatzen duen arte. Medikuaren agiriarekin batera egin beharrekoa ekarriko dute.

Medicación

Cumpliendo la ley del dpt. De Educación y salud, no se les administrará ningún medicamento en la escuela, si no es por prescripción médica y necesario dentro del horario escolar. En este caso, deberán traer, junto al documento médico, el tratamiento.

 

GAIXOTASUNAK

Ikaslea ez bidali eskolara gaixorik dagoen bitartean.
Era berean, ikasle batek kutxatu dezakeen gaitzen bat izanez gero ezin da eskolara etorri medikuak esan arte.
- Eskolan gaixotzen bada: gurasoei deitu bere bila etor daitezen (telefono ezberdinak izan).
- Gurasoak ezin direnean aurkitu:
     - Sukarra badu (38tik gora) edota larritzen bada, herriko anbulatoriora eramango da.
- Egoera larrietan 112ra deituko da.

Honez gain, bete-beharreko prozedura:
Familiak matrikula egiterakoan bere seme-alaben gaixotasunak (asma, hiperaktibitatea, epilepsia, diabetisa, alergia...) ikasketxeko zuzendaritzan adierazi behar ditu, medikuaren agiriarekin batera (zenbat, noiz, nola...). Ikasturtean zehar gertatzekotan Tutoreari eta Zuzendaritzari esan, medikuaren ziurtagiria eta egin beharrekoa ekarriz.
Ikastetxeko irakasleriak kasu guztien ezagutza (gelako toki jakin batean egonez) izango du.
Jantokian geratzen bada, jantokiko arduradun eta zaintzaileak jakitun egongo dira, nola jokatu jakinez.

 


Enfermedades

No enviar al alumno-a a la escuela mientras esté enfermo.
Del mismo modo, si un alumno o alumna tiene una enfermedad contagiosa              ( conjuntivitis, piojos...) no podrá venir a la escuela hasta que el médico se lo diga.
-          Si enferma en el centro: se llamará a la familia para que vengan a buscarle.
-          Si no es posible localizar a la familia:
o        Si tiene fiebre ( más de 38º) o empeora, se le trasladará al ambulatorio de Ugao.
o        En situaciones graves, se llamará al 112.

Además, se debe seguir este procedimiento:
- Cuando la familia cumplimenta la matrícula deberá poner en conocimiento de la Dirección las enfermedades de su hijo o hija (asma, hiperactividad, epilepsia, diabetes, alergia...) firmando el documento que se les presentará. Si la enfermedad surge durante el curso, se informará al tutor y a la Dirección, presentando el documento médico y el tratamiento.

- El profesorado deberá tener conocimiento de todos los casos (estando la medicación en un sitio concreto).

- Si se queda en el  comedor, tanto el responsable como las monitoras deben estar informados-as de cómo actuar.




 

No hay comentarios:

Publicar un comentario